Wednesday, December 17, 2008

TOWER BRIDGE & TOWER OF LONDON


Tower Bridge

Lawatan seterusnya ke Tower Bridge & Tower of London. Korang ingatkan kagu, London Bridge is falling down....?? London Bridge tu dimaksudkan Tower Bridge nilah kalau aku tak silap.

Untuk kesini, kena turun kat tube station Tower Hill. Aku sepatutnya datang malam sebab chantek kawasan ni dek lampu-lampu tapi tak sempat la plak. So, pagi-pagi lagi aku dah kesini just untuk amik gambor.

So inilah dia yang dipanggil Tower Bridge tu. Satu icon yang synonim dengan London. Tambang masuk cuma GBP6 je tapi time ni dia tengah buat restoration works so pelancong tak dibenarkan untuk naik keatas. So, aku tengok dari bawah je lah ye!!







Ni plak dipanggil Tower of London. Ianya merupakan tapak tinggalan sejarah yang amat penting di London. Tempat ni jugak dipanggil sebagai "Palace People" dan terkenal dengan cerita-cerita hantu di dalamnya. Tambang masuk dalam GBP16 untuk dewasa dan aku tak kuasa nak masuk kedalam. Tengok dari luar kat tube station Tower Hill tu kira cukuplah untuk aku.




So next time kalau korang ke London cubalah masuk sini dan lepas tu meh cerita kat aku plak apa ada kat dalam tu! Share jangan tak share, okay???

nota kaki:- Sorry yek...salah info pasal tower bridge tu...ianya tak sama dengan london bridge. Mintak mahap salah kasi info. Jangan saman occay???

3 comments:

BelalangDewa said...

London Brodge lain. selang tiga bridge dari Tower Bridge... tapi London Bridge tak de yang menarik. sama ngan bridge lain...

MOLY said...

pasni boleh eksyen tau dengan dorang semua ..

aku dah naik london bridge .. tapi asal x falling down pun

hahaha !!!
:D

kalau zaman kanak2 dulu suka nyanyi lagu tuh .. sambil dok pusing2 ...

orangrawa said...

Diva....oh ye ke? sorry la yek kawan main bantai je!! Mintak mahap kasi salah info!!

Lily....aah lagu tu masih segar dalam ingatanku!!