Friday, December 19, 2008

HADIAH ORANG KAWIN


Nota:- imej taken from cikgujaweblogspot

Esok aku ada jemputan makan dari pasangan pengantin baru kat Phuket ini. Aku punyalah terlupa nak beli hadiah kat dia masa kat London ari tu. Padahal punyalah shopping sakan. Memang tak teringat langsung. Kalau tak, sure aku dah beli dah....tentu lagik murah sebab tengah sale giler dan banyak choice sudah semestinya di London tu.

So, tadi lepas kerja, kelam kabutlah aku ke Jungceylon Mall kat Patong Beach nak cari benda apa nak kasik. Cari punya carik, satu pun aku tak berkenan. Aku memang barang-barang untuk pompuan ni memang tak reti nak beli. Sebab taste pompuan lain, kalau lelaki senang je.

Lepas ke Junceylon Mall, aku larik plak ke Central Festival Mall. Banyak kedai aku singgah dan tak jugak jumpa apa yang aku nak beli. Konpius nih sebab pengantin ni high taste sikit dan kalau salah beli takut dia tak suka pulak.

Pusing punya pusing, akhirnya aku masuk satu kedai ni. Kedai ni aku rasa barangan local made in Thailand kot (tak pasti) tapi terkenal especially among orang pompuan kat Thailand. Aku tak rasa ada brand ni kat Malaysia..tak pasti aku. Dalam kedai ni, ada dua tiga benda yang aku berkenan termasuklah sales girls dia yang ramah dan chun-melechun tuh....hehehe!!

So, lepas empat lima kali tukar-tukar barang, akhirnya terputuslah sudah apa yang aku beli. Memandangkan ni untuk hadiah orang kawin, so aku suruhlah dia bungkus macam hadiah. So, inilah dia bendanya hadiah buat pengantin baru di Phuket. Korang nak tau apa? Tunggu esok......nanti kalau pengantin tu bukak hadiah ni, aku akan amik gambor dan post kat sini nanti.


Hadiah pengantin baru

Dan tak semena-mena, aku terrrrrrrrrrrrrbeli lagik sesuatu. Entahlah....aku pun tak tau pasal apa mood shopping aku ni tak habis. Ngalahkan pompuan plak.....sorry yek....gurau je....orang pompuan jangan saman Orang Rawa yek!!

Aku memang suka sangat kaler dia sebab macam very vintage dan nampak cool aje. So, inilah dia yang aku terrrrrrbeli tadik!!!


Jaspal Aristocrate Duffel Bag

Padahal, masa kat London ari tu, aku dah terrrrrrrrrbeli benda alah kat bawah ni. Beg la jugek!!!!


H&M Duffel Leather Beg


Zara Mantra Leather Bag

So, orang beraya Krismas, aku plak beraya beg la sudahnya. Kira oklah tu kan???

10 comments:

zura aini said...

mesti grand kalau penganatin dapat hadiah dari UK, banyak pilihan barangkan, quality pun bagus.

sebenarnya orang lelaki kalau shopping lagi dahsyat, jangan tak mengaku okey.

orangrawa said...

zany.....hehehe.....memang tak kusangkal statementmu itu!!

Mother of Two said...

dasyat2.. sy pun mmg giler handbag ngan kasut... tiap2 bulan mesti tukau handbag..ish...ish..ish...

meh ker dubai, sy teman shopping smpi pokai:)

orangrawa said...

M02...kena kompoi duit balik sebelum ke dubai pulak!!

Farah said...

bro, lelawa gak bag nye, kire taste baekk jugak nih.. taste yg tasty gitew..

orangrawa said...

farah........ala taste org kampoung je farah!!

Hazlin Nazri said...

suka beli hand bag yg tahan setahun. biar mahal, asal berbaloi...

Ziana said...

bang..
await byk sgt bag tuh..
lawo2 plak..

haa nih mood ape nih?
xmas ke?
:)

orangrawa said...

kaklin...betui tu sebab bukan nak pakai kejap..

ziana...tu ke dia terlebey sudah shopping bag!!

[siti] said...

ouh.. saya pernah nampak butik jaspal di pavillion. tapi tak pernah masuk pun, tgk dar jauh je la. hehehe.