Friday, September 12, 2008

BOKAK POSA KAT AJ RESTOREN


Lily, Yazed, MNN, Ziana, Aley dan Tuan Tanah
(gambar diambil dari blog Lily)

Semekom semua!

Sorry la yek sebab lama sesangat tak hapdate...tak berkesempatan sebab aku kena balik KL attend kursus...abis kelas pun lambat dan yang paling tension laptop aku buat problem. Ni pun hapdet blog kat cc saja!

Semalam buat pertama kalinya aku berjumpa dengan Keluarga YKWYA. Aku join dia orang berbuka posa kat Restaurant AJ. Tak semua yang datang cuma Lily, Ziana, Aley, MNN dan kawan lama aku Yazed (wah...slim melim nampak ko skrg). Ada 2 orang lagi join boka posa ni - equil dan kawan dia ayu.

Seronok berbuka dengan dia orang semua sebab masing2 kepala sempoi, tak sombong dan memang kelakar. For the first time berjumpa macam dah kenal lama plak. Kita orang semua takda maintain2 lawa ataupun macho...selamba je semuanya. Itu yang best!

Lily le yang mengorganize boka posa nih. Thanks Lily. Lily memang sempoi dan aku rasa kalau korang jumpa diapun korang akan comfortable ngan dia. The rest of the gang pun satu kepala...happy go lucky semuanya.

Nak gak cerita pasal temnpat makan ni. Restoran AJ nama diberi. Lokasi dekat2 ngan Vistana Hotel. Actually ini bukan first time aku kesini. Dulu selalu gak datang ngan kawan aku, si Razak yang dari JB tu. Kat sini, kalau korang nak mrsa makanan Johor yang marveles....meh datang sini. Memang sedap dan berbaloi. Lauk-pauk berbagai jenis dan yang penting cuma RM25 saje. Aku rasa korang tak payah le bazir duit makan buffet kat hotel yang sampai RM100+++ tu....sini pun korang dah puas hati. Tokeh dia Abang AJ dan Bro Ryu tu pun very friendly dan selalu lepak2 ngan kita orang masa makan2 nih.

Okey...ni ha alamat restoren dia dan korang datang dan try le sendiri. BUKAN NAK MENGAMPU tapi for that price of RM25 with pelbagai lauk-pauk kampung masakan Johor yang sedap....memang korang tak nyesal punye.

RESTORAN A.J MASAKAN MELAYU JOHOR
50 JALAN LUMUT, OFF JALAN IPOH
KOMPLEKS DAMAI, 50400 KUALA LUMPUR
TEL : 603-40448888

Sayang sesangat sebab aku tak sempat nak bawak kamera semalam so korang tengok lah ye kat sini, sini dan sini sini dan sini.

Gambar kat atas tu aku amik dari Lily nye blog. Hehe...cilok sikit. Lily..sorry yek..mintak ampon sebab cut and paste dari blog you.

Hopefully next time bila aku balik KL, kita akan dapat makan-makan lagik. Seronok makan ramai-ramai...dan yang palings eronok sebab semua kepala sempoi dan tak nyombong!!

So, to Lily, Ziana, Yazed, MNN, Aley...thanks so much. You guys are great. Kalau 'ada orang' kata korang kerek ke, over ke, giler kuasa ke.....cakap je balik kat sesiapa yang berkenaan tu.....'ada aku kesah????!!!

Hahaha....semoga ketemu lagi di lain lebaran. Jangan lupa beramal...renung-renungkan lah!!

10 comments:

dunhill@*london-paris-new york* said...

sedap asam pedas ikan tenggiri tuu.. memang best!! :) lain kali kiter pergi makan2 lagi.. thanks for the carrot cake, sedap!! :)

orangrawa said...

memang sodap...tak rugi promote....orait..set..next time ada kat KL kita calling-calling.

Ziana said...

foods dia marveles laaa!!!
mmg sedap!!

yeah..nnt kite reramai serbu ya!
Abg Zul.. cake tuh mmg sedap!!
sedap sesgt!
:)

shahril aley said...

sedap la carrot walnut cake tu
siap kotak die warna orange
mcm ikut kaler tema AJ plak
hehehe.....

Umi Hazim said...

salam...

puas mencari blog abg zul ari ni br jumpa. huhuhu...

ke ayu yg x reti nk cr? hahahah...

nice meeting u. sori sbb terpaksa blk awl mlm tu, esoknya ada test la.

next time kita g mkn2 lagi ye.

MOLY said...

bro ...
tq so much for coming that day
really appreciate it ...

berjumpa jugak kita akhirnya kan ...
ada rezeki Insya-Allah kita org pulak membuat balas kunjungan ke sana

tunggguuuuuuuuuuuuu !!!
:D


by the way .. selamat berpuasa lagi ...

hows bandung ?? kasi upload citer yer !!!

;)

equilibrium_space said...

Meriah u ols....
hahha
nice meeting u bang zul tho x sempat nak bersembang lama. saya kekenyangan dan keberatmataan...
lenkali akan kami akan organize sesuatuh n pls....turun kl ye

orangrawa said...

ziana.....ya harus kita ramai2 makan-makan lagi next time.

aley....tu la...tak sanagka plak same kaler....

areyou...hehee...tapi jumpa jugak atlast my blog kan?

lily...akan ku tungguuuuu (macam lagu candy tu!!)

rockrider....bisa aja dong!!!!

Zoulkieflie said...

salam abg,
lili memang macam tu..memang dia sempoi jek..hehehe..

orangrawa said...

zoul....aah sempoi je...tu yang best. Next time kalau zoul kat KL dan keluarga YKWYA ada boleh makan2 gak!!