Saturday, May 31, 2008

PASAR MALAM & MOVIES MARATHON


Pasar Malam ke Pasar Petang ni?

Malam ni aku puas....sebab aku pergi pasar malam dan borong makanan banyak sangat. Puas hati aku sebab dah 10 hari aku miss makanan Melayu sebab aku ada kat Bangkok dan Phuket. So, apa lagi...dari nasik lemak, keropok lekor, apam balik, kacang kuda pedas dan segala bagai aku beli malam tadi. Puas aku....memang 'mentedarah' aku bak kata orang Perak. dibuatnya.

Hari ini jugak aku layan baik cerita-cerita Melayu. Aku baru je tengok cerita "Apa Kata Hati' arahan Saw Teong Hin. Honestly my personal view, cerita ni tak best dan upset sangat. Pelakon-pelakon nya ok tapi banyak yang 'over' sangat. Awie jadi nyah tak real dan dynas plak overacting sesangat. Cuma Farah sipelakon utama dan AC Mizal je best.

Tadi aku jugak beli dvd cerita "Anak"," Beranak Dalam Kubur", "The Orphanage" dan "Wrong Turn 2 - Dead End". Aku memang peminat cerita horror dan tak sabar malam ni nak layan cerita-cerita ni.


Anak (Malaysia)


Beranak Dalam Kubur (Indon)


The Orphanage (Spain)


Wrong Turn 2 - Dead End

So, sambil layan marathon movies sambil makan sakan le aku depan tv malam ni.

5 comments:

Adi Osman said...

ingatkan terus buat rumah kat HKT!
huhu....


kalo tak sah2 la ada tempat menginap percuma kalau pegi buat lawatan cik kiah ke sana! hiks

maliksutanmuda said...

wah wah dan wah, sukernyer dia...tgk movie marathon tak ajak aku, hampeh....dah la citer horor, layan beb,.,

aku dah tgk beranak dalam kubur..tp harus tonton Long Khong 2...aku ada buat sinopsis, senang2 jenguk yer...

eh nanti nak tgk movie ker, bgtau ar, layan sesama ek,,, aku pun mati kutu nie, kengkawan balik kg...layan famili...huhu...ok yer...

woi, mentekedarah tu, agak2 la, ajak2 le kengkawan sama,,,tp abis ker makan sorang ke buang?..hehe

orangrawa said...

Affendi....rombongan Cik Kiah dialu-alukan ke HKT

Awie, Long Khong 2 tu pun dalam senarai aku tapi mungkin tengok kat Phuket....maklumle cite Siam kan?

MOLY said...

pasar malam kat mana tuh ???
macam meriah je ..
seronok pulak tgk
:)

orangrawa said...

Lily, ntah pasar malam mana ntah....kawan main ambik dalam tenet je..