Friday, August 1, 2008

KOH SAMUI TRIP



Minggu lepas, aku dan seorang staff aku berada di Koh Samui untuk pertama kalinya. Ada tugasan sikit kat sini. Aku memang agak teruja dengan tempat ni. Bermula dari airport nya yang agak unik sampailah hotel kediaman aku. Perjalanan kami dari Phuket ke Koh Samui menaiki Bangkok Airways...sebuah boutique airline beribupejabat di Bangkok.


Bangkok Airways


Special shuttle untuk passengers

Koh Samui Airport merupakan antara airport yang mesra alam dan tersempoi yang pernah aku jumpa Kira dah banyak jugaklah aku merasa pelbagai airport didunia ni tapi Koh Samui Airport aku paling suke. Konsepnya yang agak open dan ala-ala Bali tu menjadikan kita rasa bersantai sangat.


Toilet siap ada aquarium lagik!


Balai Ketibaan Domestic


Salah Satu balai ketibaan


Kat check-in counter


Waiting area


Waiting Hall


Satu lagi toilet yang cantik


Shopping Area


International Check-in area

Koh Samui merupakan sebuah pulau yang agak kecil dari Phuket didalam daerah Surat Thani. Surat Thani bermaksud 'A city of the Good people'. Walaupun kecil, kat sini ada lebih kurang 500 buah hotel pelbagai...banyak giler siut. Kalau nak diikutkan, perbelanjaan disini agak mahal dari Phuket sebab biasalah yang datang sini kebanyakkannya mat saleh aje. Tapi disebabkan tugas, kenalah datang jugek!!

Aku memilih Kandaburi Resort & Spa di Chaweng Beach sebagai tempai kediaman kami. Sebuah resort yang agak chantek dan penuh kehijauan. Sekarang kat Koh Samui adalah peak season so harga bilik-bilik hotel kat sini.ya rabbi....mahal nak mampos!! Tapi, demi tugasan yang mesti disempurnakan, terpaksalah jugak pergi.

Korang tengok le sendiri gambar-gambar yang aku snappy kat hotel kediaman aku ni.


Pool Tepi Pantai


Pool Atas Bukit


Bilik-bilik hotel


Nyaman sesangat!


Kasi pose sikit!

4 comments:

maliksutanmuda said...

ye ker....bstnyer....ko selalu dapt g tmpat best2 ek....tak ajak aku pun...hehehe


eh sori ar, masa ko balik msia, tak dpat nak kontek ko....ntah naper, aku nyer hp buat hal giler..nyampah,...sori yer...huhu

orangrawa said...

bro....no hal nye. next time.

MOLY said...

kenapa laaaa sana tempat bes2 ekk ....


nak pergi phuket !! nak g pattaya .. nak g bangkok ..

cam x sabo aje
:D

orangrawa said...

Lily...apa-apaun pun bangkok paling best sebab shopping dia tak hengat punya best. Phuket ngan pattaya beachesnye chantek.