Monday, June 30, 2008

OUTING NASIK LEMAK

Last weekend dapat jemputan makan lunch kat umah TM Director Phuket, Mdm Ruby. Rumah dia kat Boat Lagoon - sebelah kawasan umah aku aje. Deputy Director TM, si Fahmi dan keluarga dia pun join jugak. Itu jelah komuniti orang Melayu yang aku kenal kat sini.

Rumah Mdm Ruby ni memang cantik giler. Teruja sangat aku sampaikan tak abis-abis aku amik gambo. Yang best tu siap ada boat lagi tu tapi milik tuan landlord le. Kat belakang tu ada canal dan sometimes ada bot yang akan berlayar kat belakang umah dia.


Depan umah


Boat Tuan Rumah


Kat tepi umah


Nice Kitchen


Langsir labuh....cantik!

Mdm Ruby dan wife Fahmi masak banyak makanan. Aku plak.....bawak perut je...hehehe!! Tapi sempat jugak aku singgah kat Big C pagi tu untuk beli Belgium Waffle...sebagai buah tangan...takkan la nak melantak aje kan?

Nasi lemak yang wife Fahmi buat memang sedap. Bertambah nasik aku dibuatnya. Kena pulak roti canai, KFC, buah-buahan dan macam-macam lagi lah....memang seronok kalau dapt berkumpul macam ni.

Lepas makan we all terus berkaraoke kat situ. Biasalah aku je lah yang conquer mike tu sebab yang lain-lain tu segan nak menyanyi. Lepas satu lagu aku nyanyi sampai semput dibuatnya maklumle perut baru je sarat dengan segala bahan makanan.

Anyway, we really had a great time and next time Mdm Ruby plan nak buat barbeque plak kat belakang umah dia tu. Ermmm....best sesangat!!


Tuan tanah dengan Fahmi


Photo semua sekali


Karaoke time..


Ramai-ramai posing


Mok & Anak-anak Fahmi

4 comments:

imborntosing said...

Please take me there!!!!
This is not in KL right?

Take me.
IZ

Najib Ariyan Ali Basha said...

Wahhh oran gkita tetap lebih hebat di tanah orang kan.. ada bot lagik... aku ingat kita patut naik sampan jer lah balik kampung .. kayuh sendiri seihat pun sihat

MOLY said...

sempat lagi berkaraoke eh bro
jangan ujan sudeyyyyyyy

cost living sana murah ke .. ?
cantik rumah dia ..
laman yg luas ...


berangan jap
:D

orangrawa said...

Iz....datang jangan tak datang...ni kat Phuket nih!

BM .. tu lah...aku naik sampan pon tak merasa....beruntung Mdm Ruby tu dapat package rumah ngan bot.

Lily..rumah dia memang chantek sesangat...especially kat belakang rumah dia tuh..