Saturday, March 29, 2008

MINGGU YANG BUSY!


Karen tengah pose!

Uncle Goh tengah lecture!!

Hanoi Team

Saigon Team

Support Team lagik!

HQ Support Team

Sabah/Philippines Team

Thailand Team

Last week, aku memang busy sangat. Start dari hari Selasa membawak ke Jumaat aku berkampung di Kelana Jaya. Bayangkan hari-hari kami abis sampai 1.00pagi. Sampai umah pun terus terbongkang aje. Few of us dari Malaysia Region dan beberapa staff dari ASEAN dimintak untuk membuat "LAB" yang berkaitan dengan company's performance. It was a tough session sebab ianya merupakan sebahagian dari PMS kita orang.

Aku tak bolehlah nak ceritakan apa yang kita orang buat kat sana dengan detail sebab ianya amat-amatlah confidential bak kata setengah orang "RAHSIA NEGARA". Commitment memang kena kasi 110% dan dalam masa 4 hari tu kita orang memang kena habiskan jugak tugasan yang diberikan.

Projek ini melibatkan banyak 'data crunching' dan yang meletihkan mata tu bila kena analyze figures yang diberikan. Dalam industry aku kerja ni, competition is very stiff, market condition berubah-ubah dan lots of contributing factors yang memang diluar kawalan. Part yang paling tension bila kena present to the Super Big Boss. Masing-masing akan dichallenge dan kalau tak dapat jawab memang kena belasahlah.

Aku diberikan tugasan untuk menolong team dari Thailand dan basically tugas aku more on supporting their analysis dan hal-hal yang berkaitan dengan HQ decision. Kiranya team work memang very crucial dalam tugasan ini dan kalau buat sorang-sorang memang mampuslah jawapnye.

So, dalam 4 hari lepas, banyaklah aktiviti-aktiviti harian aku yang terlepas....tak dapat tengok Diari AF, tak sempat tengok citer Gaia dalam Astro Ria yang kelakar tu, takda masa nak tengok American Idol dan macam-macam lagilah.

So, next week a bit relax tapi lepas tu sambung busy balik. Aku pun tak taulah bila agaknya kerja aku akan berkurangan!!!

2 comments:

-fAiZiQ- said...

hmmm... biase lah dh nama keje. mmg kene bg komitmen yg tinggi.... kalo x bila nk maju... huhuhuh...

orangrawa said...

ya betul.............................