Thursday, March 20, 2008

BANGKOK TRIP PART 2

Hari kedua aku kat Bangkok ni aku gunakan sepenuhnya maklumla esoknya dah nak balik. Seperti yang aku dah plan, hari kedua aku akan merendek dekat Chatuchak Market. Tempat yang cuma dibukak setiap hari Sabtu dan Ahad aja. Besar ke? Memang besar sangattttt tempat ni. Apa yang ada? Ko cakap ajelah...semua ada. Best tak? Memanggggggggggg best.

Dalam perjalanan ke Chatuchak Market, aku sempat ambik gambar ni kat Stesen BTS Siam untuk menunjukkan kesesakan bandar Bangkok.


Traffic jam kat Bangkok.

Sesampainya aku kat Chatuchak Market, terus aku snap photos nih.






Disebabkan tempat ni yang terlalu besar, sampai aku tersesat kat dalam tu. Aku start dari bahagian baju-baju, alih2 keluar plak kat bahagian barang2 decor. Aku keluar balik dari situ, jalan punya jalan, aku terkeluar pulak kat area barang2 makanan. Aku tak dapat bayangkan kalau makcik2 yang bawak anak2 kecik dan tiba2-tiba nak dia orang hilang....harus harus biru dibuatnya. Memang a bit confuse tempat nih.

Kalau kat area pakaian dan kasut, korang akan impress dengan segala benda yang ada kat sini. Benda-benda yang kita tak penah tengok, semua ada kat sini. Dari jeans, tshirt, kasut dan segala bagai ada. All collectors items yang korang tak pernah tengok, korang akan jumpa kat sini.


Aku dengan peminat baru aku kat kedai military

Adalah jugak barang yang aku beli kat sini dan yang best tu harga dia tak mahal dan boleh dibargain. Antara barang2 yang aku beli:-

Sling Bag RM20 je


Austin Cooper Notebook


Vespa Fridge Magnet


Tshirt RM17 je sehelai

Dalam Chatuchak Market ni ada dua gerai makanan islam Thai. Harga nya agak mahal tapi disebabkan takda choice, so bantai aja la. Kat gerai ni, sempat gak kenal-kenal ngan 4-5 orang Melayu yang tujuan nya pun sama macam aku...shopping kat sini dan mencari makanan halal untuk melantak.

Aku rasa Chatuchak Market ni merupakan salah satu open market yang paling popular kat Bangkok ni. Terlalu ramai tourist yang datang dan meriah suasananya. Cuma kalau yang tak tahan panas tu mungkinlah tension sebab tempat ni a bit open dan bersesak-sesak sikit.

Kiranya kalau orang pergi Bangkok, tak lengkap la perjalanan tu kalau tak sampai ke Chatuchak Market ni....aku rasala.

Letih bershoppping kat Chatuchak Market, aku pun balik le ke hotel jap untuk hantar barang dan rehat. Plan aku lepas ni nak ke spa la pulak. Rugi kalau tak cuba sebab harga nya yang murah dan banyak choice sangat.

Aku keluar hotel dalam pukul 7.00pm untuk pergi spa. Kat Bangkok ni, aku tak tau le berapa ribu spa dan massage parlour ada. Segala ceruk ada. Dari yang normal spa sampailah yang hanky panky spa...semua ada. Sambil aku berjalan-jalan kat area Silom, aku pun try le satu spa ni yang tengah ada promosi:-


Apsara Spa di Silom Road

Tempat dia agak cantik dan cozy tapi sorry yek aku tak boleh nak ambik gambar pun. Memandangkan tengah ada promotion, so aku pun try la package dia yang cuma berharga THB1350 ataupun RM135 untuk 2 jam setengah. Package ni termasuk lah aromatherapy massage for 1 hour, facial treatment dan mandi susu (untuk kulit cantik katanya). Pada aku memang murah sebab mana ada package spa bawah RM150 kat Malaysia...kan?

Staff dia very professional cuma yang letih tu payah nak communicate dengan dia orang sebab English dia orang hancussss sangat. So, most of the time aku kenalah ulang 3-4 kali kalau tak memang dia orang tak paham.

Lepas je abis, badan dan muka aku memang rasa segar sangat. Kalau boleh macam nak buat lagi rasanya. Tapi esok aku dah nak balik ke KL.

No comments: