Thursday, March 20, 2008

BANGKOK TRIP PART 3

Hari ni aku akan bertolak balik semula kat KL. Kiranya misi aku berjaya la sebab apa yang aku plan semua aku dapat. Dari nak tempah seluar, pergi Chatuchak Market sampailah ke spa dan massage. Semua aku dapat seperti yang aku plan.

Sementara menunggu nak ke airport, aku pun posing-posing le kat lobby hotel tu.


Posing kat pool area


Lepak-lepak kat lobby


Hotel staff yang teramatlah friendlynya.

Sambil lepak-lepak tu, aku terpandang satu iklan kat dalam suratkhabar dia:-


Iklan pembedahan pertukaran jantina?

At the same time, on the last day tu, aku sempat berkenalan dengan Mr Jeff Stone dari Oregon, USA. Dia merupakan seorang tour leader untuk group Habitat for Humanity (H4H)yang datang ke Bangkok untuk tujuan amal dengan 15 orang lagi. Mr Jeff ni memang friendly dan dia agak teruja bila aku cakap aku dari Malaysia.

Mr Jeff adalah seorang retiree dan kerja dia sekarang selain dari menganggotai H4H ialah travel around the world buat benda2 kebajikan. Seronok sembang dengan dia macam dah kenal lama plak. Banyak yang dia tanya pasal Malaysia kat aku sebab katanya dia tak pernah sampai lagi tapi teringin nak pergi.

Back home katanya, dia suka fishing dan camping. Infact dia ada bot dan selalu keluar fishing dan camping ngan kawan-kawan dia. He is a very outdoor type of person dan sukakan aktivity macam ni. AKu ada cakap kat dia menariknya kalau dapat join dia camping dan fishing satu hari nanti. Bak kata pepatah, kecik tapak tangan, nyiru dia tadahkan dan dia invite aku untuk join dia nanti. He even made an offer kat aku untuk stay kat umah dia kalau aku melawat dia kat Oregon nanti dan join group dia pergi fishing dan camping. Pergh....terujanya aku dan harusssssssssss aku sahut seruan dia tu.

Kita orang sempat tukar2 alamat dan email dan akan keep in touch. Infact, he may come to Malaysia one day dan aku akan bawak dia jalan-jalan nanti.


Mr Jeff from Oregon


Aku and Mr Jeff

Petang tu aku ambik flight MH73 dari BKK/KUL dalam pukul 5.10ptg. Perjalanan dalam 2 jam le untuk sampai kat KL. Untuk perjalanan Regional route ni, we all dihidangkan dengan meal box yang aku suka sangat packaging dia...nice and easy to bawak balik.


Meal Box - aku suka sangat.


Inside the meal box.

Since aku ni jenis cepat lapar, aku pun mintak le jugak kacang MAS ni dan instead of 2 paket yang selalunya dia orang kasi, nah ko...sepeket besar dia kasi kat aku.


Aku suka kacang ni.

Cabin crew MH yang melayan kita orang dalam flight ari tu memang best dan very friendly.


Cabin crew yang layan kita orang


Another friendly cabin crew

Touch down kat KLIA dalam pukul 8.00 malam dan aku pun terus la balik ke rumah seaadanya.

In conclusion, aku puas dengan trip aku ke BKK yang walaupun singkat tapi aku managed to do semua benda yang aku memang nak buat.

No comments: