Monday, December 3, 2007

TURN 'OFF' THE POP BY WHITNEY HOUSTON???

I was so excited ari Sabtu tu....maklumla the climax for Live 'n' Loud concert akan terburai malam nanti. Petang tu, aku siap tidur lagi....ala-ala nak save all my energy for that night gitu. Tengah sedap2 tidur tu...tiba-tiba handphone aku berbunyi.......rupa-rupanya si Juliana yang talipon.

Juliana: " Hoi, ko ada kat mana? Hannah Tan tengah perform nih? Not bad la...
Aku: Errrr.....aku kat umah lagi la ......ngantuk sesangat...
Juliana: Hampeh betui la! Ko better datang cepat....kalau tak alamat parking sebatu la ko!!!
Aku: Oklah....oklah...nanti aku datang....

Standardla...takkan la aku nak mandi terus......lepak dulu sebaik sakan.......kira mood nak tido tu masih ada. Dalam pukul 7.30pm, Zaity dah ada tercegat kat depan condo aku.....aku suruh dia parking dulu dan kemudian terusssssssssssssssssssss we all ke Bukit Kiara (dengan penuh semangat dan kembang-kembang idung gitu.....terlebih excited lah katakan).

As expected, parking memang hanjeng sesangat.....apa la dia orang buat kat sini......memang sebatu aku parking kereta aku.....nak buat camana......lambat lagi datang....padan muke aku!!
Zaity plak dressing ala-ala mahut gitu......memang comel.....tapi yang kesian kena berjalan jauh....

Since aku dapat VIP passes, so dapatlah duduk kat area yang ada seat tu. The view from there not bad tapi aku rasa yang kat depan stage tu lagi best....sebab dekat sangat dengan stage. Tak jauh dari tempat we all, aku nampak my ex-boss ngan geng2 dia tengah happening sesangat.....

Masa aku datang tu, Nikki tengah start show dia.........verdict?? best sesangat......memang kellasssssssss anak buah mrmanager nih......tak malu la kiranya bakat Malaysian macam ni. Then, Noryn, Anuar Zain, Lah VE, Mode, Azan, Sufiah (MI Season 1 - ayo!! style macam Fran zaman dolu-dolu...takda image consultant ke??) dan lain-lain keluar......oklah jugak....cuma aku terkilan sebab Anuar Zain tak nanyi lagu-lagu dari album terbaru dia malam tu.

Oh ya, masa nak masuk tu, semua orang kena checked.....and cameras are not allowed. Tak boleh amik gambo katanye. Aparahhh!!! Macam la orang tak boleh snap the photos from hp? Tak faham aku....dan frust sesangat la sebab hajat hati nak amik gambo Makcik Black tu tak tercapai.....

Selepas semua Malaysian singers performed, now Shaggy plak akan perform. Actually, I am not really a big fan of Shaggy ...tapiiiiiiiiii.......show Shaggy malam tu memang SUPERB!!! Best sesangat, so we decided to go to padang and enjoy the crowd there rather than duduk kat VIP area tadi......

Shaggy really thrilled the audiences malam tu.......especially aksi2 kelakar dia...dan lagu2 dia yang agak rancak. Semua orang excited giler.....makcik pakai tudung kat belakang aku tu pun macam dah lupa dunia nampak nye. Mulut dia kumat-kamit...ala2 miming lagu Shaggy.....tah betui tak idok.....bantai ajela makcik.....bukan selalu dapat enjoy macam ni kan???

Walaupun semua orang dah di ingatkan tak boleh amik gambo....tapi aku tengok banyak jugak orang ambik gambar malam tu. Ni yang aku jeles nih.......so, aku pun beranikan diri keluarkan Sony Digital camera aku dan tangkaplah gambar dicelah2 bedah...ala-ala curi2 gitu...maklumla....nak angkat tinggi2 takut plak kena confiscated.





Hasilnya?.....jadilah gambar yang macam hampeh nih........teruk sesangat.....penuh dengan kekusutan kaedahnya...sebab tangkap dalam keadaan curi-curi.

Tapi.....kalau korang nak tengok gambar2 cantik, korang tengoklah kat blog Shah . Jeles aku dibuatnya.....hehehe!!!Lepas Shaggy abis performed, tak sabar nih....maklumla WhitneyHouston akan keluar. Tapi tunggu punya tunggu.....ado!!!.....lambat nak mampus. Kat atas stage tu, dia punye crew asyik check sana check sini.......repair sana repair sini.......kelibat Makcik tu tak kelihatan jugak.

Masa tengah dok tunggu dia keluar tu.....aku nampak ramai jugak bloggers yang aku pernah layan blog dia orang such as klubbkidd ( yang tengak berjoget sakan ikut rentak lagu tekno) dan jugak juandanza. Dia orang ni journalists so kira tengah enjoy sambil kerja la kot??

Tunggu punya tunggu at last Whitney pun keluarla......dengan baju lip-lap lip-lap show off perut gitu. Orang punyalah menjerit.....ala-ala histeria kaedahnya.....syok sesangat la tu. Aku pun join sekaki.....sebab bukan senang nak tengok show Diva black ni.

Tapikan....................performance diakan.......... tak best sangatlah..........napa yek??? Dah season ke? Atau pun masih ting-tong? Kira aku takle excited sesangat macam yang aku harap-harapkan. I think kalau korang tengok comments from bloggers lain pun sama gak. Kira quiet frustrated la conclusionnye. Or mungkin sebab dia start lambat sesangat dan orang dah rasa ngantuk?

Lepas satu-satu lagu dia nyanyi...siap berduet ngan anak pompuan dia lagi. Sedar tak sedar dah pukul 1 pagi lebih. Since ari pun dah lambat....so we all pun decided to angkat kaki . Masa nak balik tu.....dengar plak Whitney nyanyi lagu 'I Will Always Love You'.....macam best plak. Since we all dah keluar, malas la pulak nak masuk balik. So, we all ambik gambar je la dari luar......dengan background stage Whitney dimalam yang penuh bersejarah ittew.




So, kiranye konsert malam tu consider bestla dan menghiburkan. Cuma si Whitney tu aje yang macam 'off' sikit.....aku rasa la!!!!.

4 comments:

Shah said...

Ye la bro memang cam tingtong je akak black tu. Siap cakap merapu2 sekali tu. Anyway thanks again for the tickets. Kawan2 lain pun say thanks. Lain kali offer lagi yek? Hehe...

orangrawa said...

Ok no problem.....

Anonymous said...

mmg superb kan shaggy punya show. I like it..Next time, kita party lagi.. Ahakssssssss

orangrawa said...

manety,
harusssssssssssssssss superb!!