Tuesday, December 25, 2007

DEWA 19 - LIVE IN KUALA LUMPUR

Malam Sabtu lepas aku berpeluang tengok konsert Dewa 19 kat Stadium Negara. Ini kiranye konsert jelajah Malaysia dia orang dan Stadium Negara merupakan yang last sekali.

Kumpulan ni memanglah ngetop dan ramai peminat-peminatnye termasuklah aku (tapi takle hardcore sangat). Memandangkan aku tak pernah tengok dia orang ni perform live, so aku dengan berbesar hatinya meluangkan masa malam minggu aku untuk tengok dia orang....kira beri sokongan moral lebih kurang. Aku ni bukanlah Baladewa-Baladewi (Dewa Hardcore Fans) tapi aku rasa aku suka few lagu-lagu ngetop dia orang dan pasai tula malam tu aku tetap nak tengok konsert ni.

Kat luar stadium malam tu aku rasa macam kat Jakarta plak....ramai bebeno mat-mat Indon. Dressing dia orang waduhhhhhhhh....rock abis....ala-ala macam Kumpulan SYJ zaman-zaman Battle of The Bands dulu-dulu. Tak taula dari ceruk mana datangnya. Horror aku dibuatnya. Rambut masing-masing memang tak hengat la.....mostly panjang berketak-ketak......hehehe....memang horror!!

Dalam pukul 9.00 (tak silap aku), startlah konsert tu. Start aje opening act, masa ni lah mat-mat Indon mula naik syeih. Ramai-ramai dia orang rempuh pagar masuk kat tengah-tengah stage untuk terus lepak kat situ. Memang takda sivik betuila......kalau iye pun minat rilekla. Jangan ribut-ribut dong!!


Opening act


Ahmad Dhanie tengah goreng!


Penuh Stadium Negara dengan Mamat2 Indon

Banyak jugak lagu-lagu ngetop malam tu such as Dewi, Separuh Nafas, Roman Picisan, Arjuna, Pangeran Cinta, Pupus dan lain-lain lagi. Kiranye Stadium Negara malam tu bergaung la jugak dengan suara koir kebangsaan Malaysia ngan Indon. Cuma yang spoil malam tu sound system dia. Memang kurrrrrreng betuila. Takda plak inisiatif nak membetulkannye.......buang karan aje!!


Arjuna Dalam Dendangan

Malam tu Sheila Majid, Rabbani & Mulan Kwok jadi artis undangan. Aku rasa kombinasi ni macam tak kena aja sebab majority Mat-Mat Indon yang datang ni are rockers kapak,so in terms of appreciation tu kurrrreng kot!!


Guest Artist - Sheila Majid

Laskar Cinta Chapter 1 & 2 dendangan Rabbani dengan Dewa 19 ni aku rasa paling bestla sebab satu stadium bergema nyanyi ramai-ramai penuh semangat malam tu.


Laskar Cinta - Rabbani & Dewa 19


Laskar Cinta - Nyanyi ramai-ramai

Mulan menghangatkan malam tu dengan pakaian yang agak sexy dan bergelek sakan lagu favorite aku nih - "Sedang Ingin Bercinta".


Mulan & Dewa 19 - Sedang Ingin Bercinta

Overall, konsert ni kira oklah cuma aku tengok Dewa 19 ni tak banyak sangat berceloteh dengan penonton. Kira ambik microphone nyanyi lepastu cakap sepatah dua dan sambung nyanyi balik. Aku rasa Konsert Search ataupun Wings jauh lagi gempak.

Sebelum aku balik, aku pun singgah le kejap kat booth jual T'shirt dalam stadium tu. Aku pun sambar la satu Special Edition T'shirt dia yang aku rasa 'cool' sangat.


Baladewa Malaysia


T'shirt - Back


Dewa 19 Logo - Front


Cool T'shirt

1 comment:

Anonymous said...

actually, ramai orang msia yg datang konsert aritu. artis2 msia pun ramai antaranya Piere Andre.