Sunday, July 20, 2008

JEJAK KASIH & MAKAN-MAKAN KAT RPM

Hari ini hari Ahad. Ada la sikit jamuan kecil-kecilan yang aku buat kat umah. Sebenarnya kita orang ada perjumpaan dengan other Malaysians yang tinggal ataupun bekerja kat Phuket pukul 3.00pm nanti. Ini merupakan kali pertama dilakukan dan aku amat excited maklumle nak jumpa lain-lain orang Malaysia yang sebelum ni tak kenal. So, sementara menantikan pukul 3, we all decided to lepak-lepak kat umah aku dulu.

Jamuan KFC ni ditambah pulak dengan nasik goreng dan buah-buahan yang dibawak oleh Fahmi dan Sumoon. Sama je crowd nye macam malam semalam punya barbeque kat rumah Mdm Ruby.


Jamuan rengan sajork


Keluarga Fahmi


Tuan Tanah dengan kengkawan


Makan ramai-ramai


Lepak-lepak kat balcony

Lebih kurang dalam pukul 3, we all pun semua turun kat bawah ke Les Anges Restaurant dalam kawasan rumah aku ni. Mdm Ruby dah buat appointment dengan Dave Chang dan Mr Fu, two Malaysians yang dah tinggal di Phuket lebih dari 10 tahun. Dave mempunyai bisnes yang bersangkutan dengan event di Phuket manakala Mr Fu pulak mempunyai seafood restaurant dan hotel di Phuket.

Selepas berkenalan dengan Dave dan Mr Fu, few other Malaysians pulak datang. Kali ni berkenalan dengan Mr Raymond yang mempunyai business didalam kitchen supplier, Mr Boon yang mempunya kilang fish ball di Phuket, Mr Low yang merupakan Director untuk Tropical Living Magazine dan Shafar sekeluarga yang baru sahaja berpindah ke Phuket sebulan yang lepas. Shafar merupakan Director of Sales & Marketing untuk Hilton Hotel & Spa Resort di Phuket.

Dave merupakan orang yang bertanggungjawab meng'organize' first gathering ni dan katanya few more Malaysians yang bekerja di dalam bidang perhotelan yang sepatutnya join gathering ni tapi tak dapat datang.

Seronok dapat berkenalan dengan other Malaysians maklumla kalau kat tempat orang nih, penting untuk kenal mengenali antara satu sama lain. Banyak jugaklah kita orang bersembang dan rata-rata gumbira dan mahu menjadikan ini sebagai acara bulanan.

So sekarang, aku dah mula rasa seronok sebab dapat lagi berkenalan dengan kawan-kawan baru di Phuket.


All Malaysians for One di Les Anges


Seronok jumpa for the first time


Sembang sambil berkongsi pengalaman


Dave the organizer yang berbaju biru

3 comments:

MOLY said...

ramai org malaysia kaum cina eh ..
tapi dah kat negara org, x kira bangsa apa .. yg penting dapat berkumpul dan x sombong sesama sendiri

:)


makan ajo x sudey ye bang !!!

maliksutanmuda said...

salam...alahai dah balik sana ker...sorry ar tak dpt jumpa ko.huuu

aku ada masalah sikit la kat kaki aku..kalu nak tahu lanjut, baca lah blog aku yer..operate sikit...

erm, syoknyer ko kat sana,,,teringin gak nak g thailand...la la la..

orangrawa said...

Lily...ya betui tu....janji malaysian. Bab-bab makan ni tak sebest kat malaysia.

Awie....next time le jumpa.