Tuesday, February 17, 2009

MY NEW TERRITORY!!


Hari ini hari yang ketiga aku dinegara tugasan baru aku. Datang sekejap untuk proses handover selama 5 hari. Agak busy maklumlah banyak benda nak kena buat. Tadi jugak aku dibawak berjumpa dengan beberapa key persons di sini antaranya Malaysia Consulate General dan beberapa corporate clients aku.

Honestly, aku agak impress dengan tempat baru ini. Totally not as what aku expected. Nice and interesting place cuma traffic dia punyalah busy tak hengat. Bayangkanlah...kita nak lintas jalan tengok kiri dan kanan tapi alih-alih motor datang dari belakang. Kecut aku dibuatnya kalau nak melintas jalan.

Anyway, aku dimaklumkan komuniti Malaysians disini agak ramai. Dan yang best tu makanan halal pun tak susah. Malam tadi je aku ke Parkson Food Court sebab kat atas tu ada 2 gerai halal...satu milik Malaysian san satu lagi kedai Indian muslim. Makanan agak sedap dan aku belasah nasik lemak dan teh tarik tadi. Puasssss sangat sebab kat Phuket pun tak semudah ni nak cari makanana Melayu.

Anyway, masih ada ew more days lagi kat sini sebelum aku terus berhijrah kesini 1 March nanti. Mudah-mudahan segalanya berjalan lancar dan aku tau kat sini beban yang aku pikul amatlah besar dan labih mencabar dari Phuket sana. Inshallah!!

5 comments:

Farah said...

Bro, selamat bertugas di tmpt baru..

Umi Hazim said...

happy working bro...

orangrawa said...

Farah....tks so much...mcm2 rasa ada skrg!

Areyou...thanks so much!

MOLY said...

yang penting teh tarik ...
kalau tak de tak lengkap ye bang
:D

orangrawa said...

Lily..memang betui tu!!