Sunday, September 21, 2008

DEATH MAGNETIC - METALLICA'S NEW ALBUM



Inilah album terbaru yang aku beli petang tadi. Yeap...album terbaru Metallica yang bertajuk Death Magnetic. Dah lama aku tak follow Metallica especially sejak dia orang dah tukar konsep lagu dia orang dalam 2-3 album selepas ini. Tapi sekarang...they are back....with konsep yang sama macam album-album terawal dia orang dulu macam The Black Album yang penuh dengan lagu-lagu ngetop antaranya Enter Sandman, Sad But True, Nothing Else Matter dan jugak album Master of Puppets yang terkenal dengan lagu Master of Puppets & The Unforgiven yang telah menggegarkan arena thrash metal masa tu dan terjual berjuta-juta keping.

Kat USA, baru je 3 hari dipasaran tapi telah terjual 490,000 keping....bayangkanlah!! Peminat-peminat Metallica mahukan dia orang back to their root macm dolu-dolu dan bukannya berexperiment dengan konsep lagu-lagu baru.

Album baru ni mempunyai 10 lagu dan antara lagu-lagunyanya:-

1. That Was Just Your Life
2. The End of the Line
3. Broken, Beat & Scarred
4. The Day That Never Comes
5. All Nightmare Long
6. Cyanide
7. The Unforgiven III
8. The Judas Kiss
9. Suicide & Redemption
10.My Apocalypse

Kebanyakkan lagu-lagu dia memang best dan yang paling aku suka track number 2,1 dan 10. Pergh....memang head banging bro. Lepas ni boleh lah layan dalam kereta masa nak ke opis ataupun dalam ipod aku kalau kemana-mana.

Metallica Rulez brotherrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

No comments: