Friday, May 2, 2008

DAY 2 - TAKSIM SQUARE

Hari kedua pun masih hujan jugak kat Istanbul ni. Tapi kalau memerap je kat dalam bilik, buat rugi jelah datangkan? So, aku pun keluarlah jugak dalan renyai-renyai tu.

Destinasi hari ini adalah Taksim Square. Merupakan kawasan termoden di Istanbul katanya. Tapi jauh sesangat kalau nak dibandingkan dengan kemodenan di KL. Untuk ke Taksim, aku dikehendaki menaiki tram yang tambangnya macam biasa YTL1.30. Kiranya dari Sultanahmet dalam 20 minit aja.


Taksim Square yang busy giler


Aku kat Taksim Square


Orang-orang dia pun tengah pose jugak

Kononnya kat sini lah tempat shopping barang-barang trendy bagi dia orang. Anak-anak muda ramai sangat dan memang happening. Disco dan pub pun banyak kat sini. Meriah aku rasa dan dalam ramai-ramai tu, aku sorang jela yang Melayu.....tak plak aku terserempak ngan pelancong-pelancong Melayu yang lain macam kat Sultanahmet.


Shopping di Taksim

Istiklal Caddesi merupakan kawasan yang paling popular disini. Beratus-ratus kedai ada termasuklah kedai-kedai makan dia yang cantik-cantik. Masa berjalan kat lorong-lorong tu, rasa sebijik macam kat Brussel plak.


Sedap aiskrim ni....


Akhirnya dapat seafood lunch


Salah satu restoren yang cantik sangat

No comments: